luns, 21 de abril de 2014

As Redes Sociais no Pequeno Comercio

redes sociais, pequeno comercio, aprendermos, manolofreiria,
Imaxe Creative Commons. Fonte.
Dende unha perspectiva de Comercio (e cando falamos de comercio referimonos o intercambio en xeral tanto de mercadorías, como de servizos, e dentro dos servizos os que poden ser de uso privado ou uso social), debemos considerar as redes como ferramentas de comunicación.
Como tales, requiren de interlocutora/s e de obxecto social que permita interactuar coas clientas, considerando, unha vez mais a estas como as perceptoras do ben ou servizo.(Considerese que según esta premisa considerase clienta a toda a cadea do producto sexa este tanxible ou intanxible)

Si nos retrotraemos uns cantos anos, (un feixe xa), miraremos que o Marketing sempre existiu no pequeno comercio.
.- O escaparate coas suas ofertas.
.- Buzoneos anunciando productos.
.- Flyers nos limpaparabrisas dos autos.
.- Os cartaces nas paradas de transporte público...
.- e o mais valorado: O boca-orella.
¿lembras algún outro?

Os trocos tecnolóxicos puseron ó noso alcance outro tipo de ferramentas, as cais non podemos pasar por alto se queremos manternos visibles no mercado.

redes sociais, pequeno comercio, aprendermos, manolofreiria

As Redes Sociais no Pequeno Comercio.

¿Qué poden aportar ás Redes Sociais á Comunicación dunha PeME ou unha ONG?


1.- Visibilidade:
Tanto entre suas clientas actuais como para as potenciais, que poden coñecer o estabelecemento independentemente da súa ubicación grazas ós novos medios..

2.- Novas Canles:
As Redes Sociais son un excelente método de transmisión de mensaxes ás clientas reais ou potenciais, tanto para amosar novedades, facer promocións, difundir eventos ou calisqueira información que afecte ó día a día do comercio.

3.- Interactuación coas clientas:
As redes Sociais forman parte dos instrumentos de comunicación persoal, mediante a cal informase ás clientas de calisqueira elemento, sempre en espera de recibir algunha resposta sobre o comunicado.

4.- Confianza
As respostas positivas das clientas á calisquera elemento de comunicación do comercio pode ser lido por outras clientas potenciais e ser chave na toma de decisión para consumo do producto por parte de outras persoas.

5.- Viralidade (Redifusión):
 As amigas das miñas amigas tamén son as miñas amigas.
Esta mensaxe tamén é certa nas Redes Sociais, trasladando o vello boca-orella a un novo formato.

6.- Coñecemento do mercado:
As clientas poden ser mais sinceiras cando escriben que cara a cara coa vendedora.
A información recibida axuda á comerciante a coñecer tendencias do cliente e do mercado, ou a avaliar seu nivel de satisfacción.
Caseque todas as Redes Sociais teñen determiñadas ferramentas para avaliar o impacto das publicacións e segmentación dos públicos. (Ver: As estatísticas das páxinas do Facebook)

7.- Venda:
Os productos expostos nas redes sociais poden ser os que mais se vendan. Si desexas existn aplicacións que permiten a venta en liña de productos. Si necesitas axuda ponte en contacto con nos, estaremos encantadas.

8.- Unha mellor atención á clienta:
As persoas son sempre o mais importante. As empresas xa non se desvinculan da clienta tras a venda ou uso do servizo, xa que gracias as Redes Sociais observa seus comentarios para mellorar no día a día o servizo ou para atraer a mais persoas.

9.- Novas oportunidades de negocio.
Seguro que podes realizar actividades diferentes no teu sitio. Da uso das Redes Sociais como si fora un "comercial virtual" para darte a coñecer e difundir tuas novas actividades.

10.- Comunicación barata.
Diseñar un blogue e persoalizar as Redes Sociais podelo facer ti mesma adicandolle algo de tempo e por poucos cartos.
Poñerte en contacto con unha profesional permitirache adicar teus esforzos o que realmente che interesa: Teu negocio.

11.- Novas canles de distribución:
Si optas por introducir unha tenda on line, tanto integrada na túa Redes Sociais favorita como nun servidor especializado, fará que teu negocio medre en alcance xeográfico.

Pero... ¿En cal Rede Social instalamos noso negocio?

Todas as Redes Sociais son altofalantes e polo tanto válidas para traballalas como instrumento de comunicación, pero algunhas delas son mais òptimas que outras.

¿Por cal decidirse?


1.- Coñecer o perfil da clienta:
 É o primeiro paso que sempre debemos dar. Saber de que gosta e que non, e en especial cais son as canles de comunicación que emprega para estar informada. Resultará de menor utilidade empregar Redes Sociais que empregan unha minoría das túas clientas.
O Marketing 2.0 (realizado mediante as novas tecnoloxías e a interacción que permiten) intenta coñecer ás consumidoras, coñecer seus perfis e intereses e polo tanto facilita a información á empresa para satisfacer as súas necesidades.

2.- Segmentar á clientela:
Unha vez coñecidos os canles de comunicación maioritarios das clientas teremos que segmentar o tipo de clienta e as canles.
Esta información serviranos para seleccionar as redes sociais, o ESTILO da mensaxe e incluso os productos a promocionar.

3.- Ter varios mercados:
Unha PeME ou ONG pode e debe vender productos a consumidores finais e a empresas e profesionais. Dado que os mercados son diferentes pode ocurrir que se precisen distintos canles de comunicación nas Redes Sociais para chegar a diferentes tipos de clientes.

4.- Coñecer as características das Redes Sociais que quero utilizar.
Non todas as Redes Sociais sirven para o mesmo tipo de clienta. É importante que coñezas a quen van dirixidas para saber si tua clienta tipo está representada nela ou non, ou si existe unha proporciona determiñada en certa Redes Sociais.
As mais usadas son Facebook e Twitter para chegar a consumidores finais, como tamén o é Pinterest. Para dirixirse a clientes profesionais soe utilizarse Linkedin ou Xing.
Si teño distintos tipos de clientas comunicareime con cada unha delas a traverso do seu canal favorito, empregando as lingoaxes adecuadas para cada perfil.

Si eres novata no mundo das Redes Sociais, e desexas iniciarte en algunha, suxiroche que empeces por Facebook.
É a Rede mais empregada, e si o desexas podes seguir o noso taller gratuito en liña "Aprendermos Facebook".

Neste gráfico  realizado por ZenithOptimedia podese ver o uso que dase ás redes sociais e a percepción das usuarias, en función da V Oleada  do Observatorio de Redes Sociais.

redes sociais, pequeno comercio, aprendermos, manolofreiria,

¿Qué tipo de información incluir nas Redes Sociais no día a día?

  • As actividades da empresa:
    Dependerá sempre do tipo de rede social coa que traballemos, pero si buscamos achegaros á clienta, as Redes Sociais deben ser un medio de comunicar todo evento importante do comercio, como poden ser aniversarios, promocións, eventos etc.
  • A equipa humana:
    Un xeito de achegar a empresa á clienta é que coñeza a equipa humana que está detrás. As Redes Sociais dan a oportunidade de humanizar a relaición coa clienta.
    Na miña opinión, crear mensaxes persoais e humanizar os perfís nas rs son chaves para acadar o éxito na difusión das mensaxes e xerar confianza.
  • Productos:
    Informa á clienta dos novos productos, ou simplemente actualiza a información en función da tempada. É como si unha estivera a renovar o escaparate constantemente.
    Podes presentar cada producto individualmente en formato gráfico, e o tempo presentalo, describir seus beneficios, e incluso crear paquetes ou conxuntos de productos que estean asociados.

  • Servizos:
    As Redes Sociais son o lugar idoneo para amosar eses pequenos servizos que fanse no comercio de cercanía e que marcan unha notable diferencia coa competencia.

  • Información de interese para a clienta:
    Coñeces as características das Redes Sociais que queres utilizar e os gustos das túas clientas.
    Usar as Redes Sociais exclusivamente como canle de venta pode chegar a saturar á clientela. Podemos ofrecer información valiosa para nosa audiencia -imos trocar o termo clienta- relacionada co teu ámeto. Pode parecer un traballo estéril, pero podes aumentar as persoas que te siguen e incrementar a confianza e fidelidade que teñen en ti e no teu traballo.
  • Fala dos temas de interese da túa audiencia;
    Faite seguidora tamén da túa audiencia, en especial das persoas que xeneran mais interaccións. Observa que lles gusta, cales son seus intereses, cara onde van dirixindo súas tendencias.
    O Marketing, que é en definitiva aquelo que desexamos trasladar as Redes Sociais, basease en coñecer as necesidades da audiencia e facelos compatibles cos obxectivos da empresa.
Dito todo isto, debe quedarnos claro que este camiño non se fai de un día para outro. Comprirá tesón, pacencia e aprendizaxe para acadar aqueles obxectivos que te propoñas en canto decidas que o novo camiño atopase nas Redes Sociais.

E ti, ¿ tes túa empresa nas redes sociais? ¿Consideralas unha ferramenta útil?


Emprega, si desexas, o espacio de comentarios do post,  ou no grupo Aula virtual de  Redes Sociais  de "Aprendermos" no Facebook , no  grupo "Aprendermos" do Linkedin,  no Grupo eMarketing Portugaliza de Google +.




Voltar ó Indice.
 
Licencia Creative Commons As Redes Sociais no Pequeno Comercio,  por Manuel Freiría atopase baixo unha Licenza Creative Commons Atribución-CompartirIgual 3.0 Unported  Manuel Freiría en G+

Ferramentas usadas para crear este taller: Blogger, Linux Ubuntu, MiriadaX, Mozilla Firefox, Gimp, Inkscape, Google Forms, Google Groups, Google Spreadsheet, Linkwhithin, Facebook Apps, Google Mail, PinterestWordPress.

Webgrafía:

13 claves de una estrategia de comunicación 2.0 para el pequeño comercio.
Sonia Rojas

V Estudio anual de Redes Sociales.
IAB


Ningún comentario :

Publicar un comentario