As canles de comunicación ó alcance de todas.
Ata fai pouco, as pequenas empresas e organizacións non tiñamos nada ou casi nada que facer fronte as grandes marcas.
As grandes tIñAn a tixola polo mango.
Grandes recursos, unhas estructuras inmensas, moito persoal a sua disposición... moi dificil pelexar nese ring.
Afortunadamente, o meu entender, as cousas están a trocar, e por sorte para os pequenos, Internet está a acadar o que parecía imposible: Que as pequenas organizacións tiveramos algún tipo de ventaxa competitiva frente ás grandes marcas.
As redes sociais propician unha nova etapa na comunicación:
A transparencia, a cercanía, a facilidade de contacto e a rapidez da resposta sin que o cliente teña que pasar polo noso local.
A transparencia, a cercanía, a facilidade de contacto e a rapidez da resposta sin que o cliente teña que pasar polo noso local.
Neste senso, as PeMEs xogamos con vantaxe. Somos mais humanas, mais autenticas, mais áxiles. somos mais persoais.
Hoxe, comunicar e facelo con calor humano, é mais doado que fai uns meses; e será mais doado ainda dentro de uns poucos.
Comunicar está ó alcance de todas, e comunicar con intencións de vender ou de valorizar noso producto (pitas de monte nos Ancares ou silbatos de árbitro vía e-mail) está na nosa man, a coste de algo que todas temos: Tempo para a dedicación ó noso emprendemento.
As ONG's e PeMEs, conquiren mediante as redes sociais ser mais humanas, mais persoais, mais auténticas, mais áxiles a hora de resolver. Mais Resolutivas.
Contamos ademais con unha vantaxe que non terán as grandes marcas: Nosos contactos non falan con unha web, ou con un robot durante un proceso de compra: Falan con nos, coas titulares, que somos avalistas da calidade do noso producto.
Eu interpreto este movemento como un avance claro cara a democratización dos sistemas de comunicación (non levemos a enganos... alguén tira tallada !!)
As grandes marcas convertiron seus "obxectos sociais" en mensaxe para transmitir ó longo das redes, en lugar de traballar para levar a cabo de forma inmediata a transacción económica.
Este cambio de conceptos parte das Redes Sociais, que fan que as compañías tenten transmitir e que se comente a experiencia do usuario (boa e mala) non solo entre as suas usuarias, senon tamén entre o público xeral.
En todo caso, o primeiro é xenerar audiencia para que a túa mensaxe de marca chegue a persoas. Crease de esta forma unha doble vía que troca ás consumidoras en audiencia e a audiencia en consumidoras.
O caso é que as grandes marcas, non hai tanto tempo, empezaron nas redes sociais de cero, o cal permite analisar cales foron os mecanismos que usaron para facer medrar e manter a sua audiencia e a implicación da mesma nos medios de comunicacíón.
Certo é que empezaron de cero nas redes sociais, pero partían coa vantaxe de ter un nome xa soado e unhas instalacións cheas de público.
A cuestión que nos debe interesar á hora de ser participantes na carreira do Social Media, é crear unha base de fans activas, que participen e realicen unha difusión dos valores da marca.
Antes da singladura, debemos polo tanto definir a nosa audiencia potencial para dirixirnos a ela:
¿Quén?.- Identificar ás seguidoras mais útiles para a nosa marca.
¿Qué? .- Coñecer que tipos de accións ou contidos atopan maior apoio. Os históricos e as ferramentas de monitorización de Redes Sociais serán de axuda. Resultará interesante incluso valorar que tipo de contidos (fotos, citas, videos...) atopan maior difusión.
Onde?.- Compre coñecer onde pasa o tempo a nosa audiencia para poñernos fácilmente ó seu alcance.
Para qué.- Resulta básico ter claro qué queremos obter. ¿Definichelo xa?
Cómo?.- Artellar estratéxias que reunan as audiencias arredor da túa marca.
Sin existir fórmulas máxicas para acadar o éxito comunicativo, si que podemos mencionar algunhas cuestións importantes e que seguro que non che pasaron por alto:
As Redes Sociais forzaron un troco de foco nas comunicacións comerciais.
Resulta curioso observar como as grandes marcas están a deixar de falar de clientes, consumidores, e incluso mercados para falar de audiencias para seus productos ou servizos.As grandes marcas convertiron seus "obxectos sociais" en mensaxe para transmitir ó longo das redes, en lugar de traballar para levar a cabo de forma inmediata a transacción económica.
Este cambio de conceptos parte das Redes Sociais, que fan que as compañías tenten transmitir e que se comente a experiencia do usuario (boa e mala) non solo entre as suas usuarias, senon tamén entre o público xeral.
En todo caso, o primeiro é xenerar audiencia para que a túa mensaxe de marca chegue a persoas. Crease de esta forma unha doble vía que troca ás consumidoras en audiencia e a audiencia en consumidoras.
O caso é que as grandes marcas, non hai tanto tempo, empezaron nas redes sociais de cero, o cal permite analisar cales foron os mecanismos que usaron para facer medrar e manter a sua audiencia e a implicación da mesma nos medios de comunicacíón.
Certo é que empezaron de cero nas redes sociais, pero partían coa vantaxe de ter un nome xa soado e unhas instalacións cheas de público.
A cuestión que nos debe interesar á hora de ser participantes na carreira do Social Media, é crear unha base de fans activas, que participen e realicen unha difusión dos valores da marca.
Imaxe: Amalio Rey. |
¿Quén?.- Identificar ás seguidoras mais útiles para a nosa marca.
¿Qué? .- Coñecer que tipos de accións ou contidos atopan maior apoio. Os históricos e as ferramentas de monitorización de Redes Sociais serán de axuda. Resultará interesante incluso valorar que tipo de contidos (fotos, citas, videos...) atopan maior difusión.
Onde?.- Compre coñecer onde pasa o tempo a nosa audiencia para poñernos fácilmente ó seu alcance.
Para qué.- Resulta básico ter claro qué queremos obter. ¿Definichelo xa?
Cómo?.- Artellar estratéxias que reunan as audiencias arredor da túa marca.
Sin existir fórmulas máxicas para acadar o éxito comunicativo, si que podemos mencionar algunhas cuestións importantes e que seguro que non che pasaron por alto:
- Usar noso perfís nas Redes Sociais seguindo criterios de verbas de busca.
- Realizar as acción para que sexan compartibles entre distintas redes.
- Crear contidos específicos para a plataforma favorita da túa audiencia.
- Leva o tráfico das redes cara túa web e convirteo en resultados. (Ainda non te apuntaches no taller??)
- Responde ós comentarios ... e si son negativos tamén, e sal ben parada. Crea conversación e indaga mais das túas usuarias.
- Promociona túas redes en todas as plataformas que utilices. O folletos, catálogos, tarxetas de presentación... en todos eles debe aparecer a túa localización nas Redes Sociais.
- Involucra ós membros da túa empresa. Todas elas poden colaborar na difusión das comunicacións profesionais, e unha mellora no mercado suporá melloras e estabilidade para todas.
- Recompensa ós membros mais fieis da tua comunidade social mediante ofertas e contidos exclusivos. Isto pode valer tanto para descontos, exclusivas, tests de productos etc.
- Fai campañas dirixidas exclusivamente a que medre túa audiencia. O Público pode xenerar ventas directas nun futuro, pero primeiro ten que existir.
- Si non estás moi xusto de presuposto involúcrate nalgunha campaña de pago enfocado ós lugares onde atopase o público do teu interese. As Redes Sociais permiten promocións pagadas e dirixidas a públicos divididos por edades, ubicación, nivel educativo....
- Analiza os resultados. Por unha banda, o que non se pode medir non existe; por outro lado ás analises resultaranche útiles para repetir os éxitos e evitar os fracasos.
Exercicio suxerido para este post:
Comparte coas compañeiras a tua opinión.
Emprega, si desexas, o espacio de comentarios do post, ou no grupo Aula virtual de Redes Sociais de "Aprendermos" no Facebook , no grupo "Aprendermos" do Linkedin ou no Grupo eMarketing Portugaliza de Google +
Voltar ó Indice.
Redes Sociais, A comunicación ó alcance de todas, por Manuel Freiría atopase baixo unha Licenza Creative Commons Atribución-CompartirIgual 3.0 Unported Manuel Freiría en G+
Ferramentas usadas para crear este taller: Blogger, Linux Ubuntu, MiriadaX, Mozilla Firefox, Gimp, Inkscape, Google Forms, Google Groups, Google Spreadsheet, Linkwhithin, Facebook Apps, Google Mail, Pinterest, Twitter, WordPress.
Webgrafía:
De cliente o consumidor a audiencia o viceversa.
Blogue El Ojo en La Red.
Outsourcing de Conversaciones?.
Amalio Rey.
Publicado by Aprendermos.
Ningún comentario :
Publicar un comentario