xoves, 3 de abril de 2014

Principais elementos das Comunidades Virtuais

comunidades virtuais

Principais elementos das comunidades virtuais.

(De interese para organizacións e PeMEs.)

Según a Wikipedia comunidade son conxuntos de indiviudos que comparten elementos comúns, como o idioma, costumes, valores, tarefas, visión do mundo, edade, ubicación xeográfica, gustos...
Unha comunidade crea unha entidade común, mediante a diferenciación de outros grupos ou comunidades (polo xeral accións, posesións, símbolos ou intereses), que é compartida e elaborada antre seus integrantes e socializada.
As comunidades unense baixo a necesidade ou meta de un obxectivo en común, como pode ser o beneficio mútuo.
En ocasións abonda unha identidade común ou interés común específico para conformar identidade, sin necesidade de obxectivo específico concreto (siareiros p.ex), senon como exercicio de creación de circulos de afinidade.(Somos seres sociais)
De algún  xeito as comunidades podense agrupar nun conxunto de círculos concentricos, onde os que teñen maior tamaño corresponden a intereses mais xeneralistas, e a medida que se afonda atopamos con grupos mais especializados e temáticos.

cmunidades virtuales Elementos das comunidades de interés para a Xestora de Redes Sociais:

A persoa que opera nas redes sociais, sexa como xestora de unha marca ou grupo de interés ou como xestora de contidos de caracter persoal debe tender a crear información, xestionala, extraer datos .... ou ben... estar diante do ordenador ou do teléfono movil dandolle a me gusta en momentos de ocio.

Ademais, a persoa que xestiona unha empresa (no sentido amplo) debe proporcionar os datos atopados as persoas que lles competa no seu ámeto, debe dinamizar a información propia, establecer criterios de retroalimentación co público e facer medrar a visibilidade da marca ou da compañía.

A xestora de comunidades (RRSS -Redes Sociais-) no seu traballo debe centrarse nos seguintes aspectos principais:

O obxectivo da comunidade: Ainda que normalmente está definido, pode non ser exactamente o mesmo para todas as persoas que participan na comunidade.
Coñecer os obxectivos persoais dos habitantes mais importantes (que  mais participan) pode ser importante para afinar nosa estratéxia de reclutamento de membros e atopar as tácticas adecuadas para cada momento.

As normas da comunidade: Isto refirese tanto ó aspecto conductural dentro do ámeto de encontro, como a todas aquelas reglas predefinidas que permiten acceso ou excluen do lugar de encontro.
En ocasións existen barreiras de entrada (grupos de cultivo de biodinámica en Linkedin, p.ex), e normalmente non existen barreiras de saida.

Identificar as usuarias da comunidade: Implicar ás usuarias no grupo, facelas sentirse útiles e sobre todo participes do "clan"

O escenario de acción: O lugar físico ou virtual onde os membros interactuan. Os códigos de actuación son distintos en cada medio, así como as accións a realizar para conquerir empatizar e retroalimentar "o noso equipo"

Ubicar o liderazgo e compromiso: Sendo conscentes como xestoras da comunidade de que a iniciativa parte de unha marca ou grupo, é labor necesaria identificar ás persoas mais influintes da congregación: aquelas cuia opinión é seguida e respetada por unha gran parte das usuarias.
Por outra banda, compre conquerir o compromiso coa marca ou "fin", e conseguir unha participación o mais ampla posible do público neste lugar de encontro, con aportación periódicas (por parte de todas, usuarias e administradoras) para evitar
 efecto muermo: A ninguén lle peta atoparse con un lugar virtual apagado e sin interacción.

Recoñecemento hacia as persoas mais activas: Observar as persoas mais activas e gratificalas pola sua actividade no medio que xestionamos é unha interesante forma de manter a fidelidade do noso público, sobre todo aquelas volcadas na nosa imaxe ou marca.
¿Cómo recoñecerías (premiarías) ti ás tuas usuarias mais activas según teu tipo de negocio?

mandamentos redes sociaisAs oportunidades das comunidades virtuais para as marcas e as usuarias.

Dende o punto de vista da usuaria doméstica ou aficionada, poderíamos decir que as Comunidades (incluidas as virtuais) aportan entre outras as seguintes oportunidades:

1.- Intercambiar información que permita dar respostas a cuestións que non saben resolver por si mesmas.
2.- Ofrecer apoio a outras usuarias que o necesiten (amosando empatía ou solucións)
3.- Conversar e socializar de forma informal establecendo comunicación simultanea con varias usuarias ó tempo; e
4.- Debater arredor dos temas que son considerados do seu interese, contando xeralmente coa particiapación de unha moderadora.

As Comunidades Virtuais ofrecen posibilidades farto interesantes, tendo en conta sobre todo o baixo coste econímico da sua implantación e mantenemento. (porque é certo que o tempo tamén son cartos, iso compre non esquecelo.)
1.- Facilitan a creación, percepción e difusión da marca.
2.- Aforro en costes de publicidade e Marketing.
3.- Facilita o lanzamento de novos productos.
4.- Poden ser fontes de novos clientes.
5.- Poden supor unha barreira de saida ós clientes "enganchados" á comunidade virtual.

Certo é, que a comunidade necesita dinamización e polo tanto efectivos e recursos adicados a elo, tanto para labores de captación e fidelización da clientela como da monitorización das actividades e tendencias relacionadas co producto da nosa especialidade e mais da nosa competencia.

pilares comunidades virtuais

¿Como dinamizar nosa Comunidade Virtual?

1.- Crear contido diferente para comunidades on line diferentes (Diferentes formas para Facebook, Twitter, Tuenti... etc)

2.- Participar na conversa. Responder sobre todo ás dúbidas relacionadas cos nosos productos ou servicios, ou remitir á usuaria a quen poida axudarlle na sua necesidade (sexa dentro ou fora da nosa "empresa".

3.- Detectar as usuarias activas en redes, dentro do noso sector, e intentar contactar con elas de forma directa e PERSOAL.

4.- Fomentar a participación das nosas seguidoras mediante preguntas, concursos, ...

5.- Difundir nosos contidos propios nas redes sociais nas que estemos presentes, asi como CONTIDO INTERESANTE xenerado por especialistas na materia.

6.- Monitorizar cales son os contidos de maior éxito (+1, "Me gusta", "RT"...) para que sirvan de guía, dentro do posible, para editar contidos no futuro.

7.- Preveer os problemas que pode acarrearnos a interación coas usuarias, xa que ainda que a maior parte das persoas son correctas, cabe a aparición nas nosas redes de persoas "faltonas", invasivas ou que usen nosas redes para facer propaganda dos seus propios productos. (A este tipo de xentes chamaselle TROLLS no barallete de internet.

En canto se de un destes casos, convén un contacto persoal inicial, indicando que a conducta seguida é inapropiada para o sitio onde se está, e cal é o problema que ten, para intentar solventarlle a posible papeleta que teña. No caso de que o "Troll" non teña razóns para seu enfado e manteña a sua actitude de molestar, convirá bloquear ó usuario. (compre individualizar cada unha das accións en caso de crise en función da nosa experiencia e de cada caso)

¿Votas de menos algún elemento nas comunidades? ¿E algunha posibilidade? ¿E algún problema?  ¿Ocurrenseche outros xeitos de dinamizar as comunidades?

Emprega, si desexas, o espacio de comentarios do post,  ou no grupo Aula virtual de  Redes Sociais  de "Aprendermos" no Facebook ou no  grupo "Aprendermos" do Linkedin. ¡Colaboremos! ¿Prestache?




Voltar ó Indice.
 
Licencia Creative Commons Principais elementos das Comunidades Virtuais,  por Manuel Freiría atopase baixo unha Licenza Creative Commons Atribución-CompartirIgual 3.0 Unported  Manuel Freiría en G+

Ferramentas usadas para crear este taller: Blogger, Linux Ubuntu, MiriadaX, Mozilla Firefox, Gimp, Inkscape, Google Forms, Google Groups, Google Spreadsheet, Linkwhithin, Facebook Apps, Google Mail, PinterestWordPress.

Webgrafía:
  • “La Comunidad Virtual”, Apuntes para asignatura Economía del Comercio Electrónico, Universidad de Zaragoza.
    Flavián, C.; Guinaliu, M. (2003)

Ningún comentario :

Publicar un comentario